Home  |  Królik  |  Papuga  |  Kanarek  |  Owczarek  |  Redakcja  |  Klub  |  Kontakt       królik - lapin Królik - kaninchen Królik - Rabbit

  • Home
  • Królik
  • Papuga
  • Kanarek
  • Gryzonie
  • Owczarek
  • Działka
  • Co nowego
  • Galeria  I
  • Galeria  II
  • Galeria  III
  • Mapa strony
  • Forum Trunia
  • Serwis Trunia
  • Zrób stronę
  • Przyjaciele
  • Literatura
  • Webcam
  • Zapytania
  • Redakcja
  • Lekarze
  • Ustawy
  • Banery
  • Humor
  • Ebook
  • Quiz
  • Linki
  • E-mail
  • Owczarek
  • Literatura - psy
  • Galeria Misia
  • Choroby
  • Homeopatia
  • Zły właściciel
  • Rasy psow
  • Opis rasy
  • Pies obronny
  • Pies użytkowy
  • Pies stróżujący
  • Zabawa z psem
  • Nowy lokator
  • Pies i dziecko
  • Lęk i zawiłości
  • Szczeniak
  • Żywienie
  • Wychowanie
  • Behawiory
  • Pielęgnacja
  • Cieczka
  • Krycie
  • Ciąża
  • Ciekawe strony
  • Filmik nr. 1
  • Filmik nr. 2
  •    

    Test który dobrze aby przed zakupem psa zdał każdy chętny na psiego opiekuna


    CZĘŚĆ DRUGA               >>>  CZĘŚĆ PIERWSZA TESTÓW        >>>  CZĘŚĆ TRZECIA TESTÓW

    Nauka i wychowanie (38 pytań) gwiazdkami zaznaczone poprawne odpowiedzi.


    1. Biegający luzem pies nie przychodzi na zawołanie, co można zrobić ?
    a) Schować się tak żeby widzieć psa i jeszcze raz zawołać, poza tym zameldować się na kurs "posłuszeństwa", powinno pomóc.*
    b) Psa głośno skrzyczeć i zagrozić mu karą, żeby się przestraszył i przyszedł, jeśli pies jest już w starszym wieku to nic nie można zrobić.
    c) Spróbować złapać psa, takiego psa już nigdy nie wolno spuścić ze smyczy.
    d) Szybko uciec w przeciwną stronę, aby zainteresować psa. Poza tym poradzić się dobrego, nowoczesnego trenera, który uczy psa za pomocą pozytywnych metod szkolenia.*

    2.Czy istnieje zagrożenie, że pies straci do nas zaufanie jeśli zastosujemy karę ?
    a) Nie, jeśli wcześniej mieliśmy z nim świetny kontakt.
    b) Tylko jeśli pies jest bardzo płochliwy.
    c) Przy wrażliwym psie nawet jeśli będzie to drobnostka, szczególnie jeśli postępowanie wg psa będzie nielogiczne. *
    d) Tak, przy nie konsekwentnym i humorzastym podejściu. *

    3. Jak postąpić jeśli dotąd grzeczny i przyjazny pies nagle wykazuje agresje ?
    a) Trzeba go natychmiast ukarać, czegoś takiego nie można puścić płazem.
    b) Psa trzeba szybko pokazać weterynarzowi, zwierzak może cierpieć lub jest chory. *
    c) Nic, nie trzeba robić, agresywne zachowanie jest normalne u psów.
    d) Trzeba zmienić żywienie i zwiększyć ilość podawanych węglowodanów.

    4. Mój pies na stole u weterynarza bardzo się boi, jest niespokojny, wierci się. Czasami warknie jeśli coś jest dla niego nieprzyjemne. Czy dobrze jest mówić do niego ?
    a) Nie, pies musi sam nauczyć się z takimi sytuacjami dawać radę.
    b) Tak, powinienem cały czas do psa mówić aby go uspokoić.
    c) Nie, uspakajać go nie ma potrzeby. Powinno się raz a porządnie skrzyczeć psa żeby przestał się tak zachowywać.
    d) Nie, powinno się łagodnie do niego mówić w momentach kiedy się poprawnie zachowuje i nie warczy. *

    5. Czy to oznaka agresji, jeśli pies podbiega do obcej osoby i na nią skacze ?
    a) Nie, to oznaka dużej sympatii.
    b) Nie, to zachęta do zabawy.
    c) Nie koniecznie, ale jest to zachowanie, od którego powinno się możliwie wcześnie odzwyczaić psa. Niektórzy ludzie boją się psów. *
    d) Tak, skakanie na ludzi jest zachowaniem agresywnym.

    6. W której z sytuacji pies może się zachować agresywnie ?
    a) Jeśli obca osoba go nagle dotknie, a pies nie będzie miał możliwości ucieczki. *
    b) Jeśli przeszkadza mu się w jedzeniu. *
    c) U weterynarza przy bolesnych zabiegach lub ze strachu. *
    d) Jeśli unika się wzrokowego kontaktu z obcym psem.

    7.Jakie są oznaki stresu bądź strachu ?
    a) Ziajanie, podkulony ogon i położone uszy. *
    b) Skulona sylwetka, pies próbuje uciec. *
    c) Ziewanie i oblizywanie nosa. *
    d) Postawienie uszu i odsłonięcie warg.

    8.Jakie są przyczyny powstawania strachu ?
    a) Złe doświadczenia zwłaszcza w wieku szczenięcym. *
    b) Jednorazowe szokujące przeżycie. *
    c) Brakujące doświadczenia, braki w socjalizacji. *
    d) Ciężkie choroby *

    9.Czy kastracja zawsze pomaga na agresję przeciwko drugiemu samcowi ?
    a) Nie, nie zawsze. Czy kastracja będzie terapią przeciw agresji zależy m.in. od wieku psa. Razem ze szkoleniem warto wypróbować. W każdym bądź razie kastracja nie zwiększa agresji. *
    b) Tylko jeśli męskie hormony odpowiedzialne są za zachowanie psa. *
    c) Z zasady, nie.
    d) Oczywiście, całkowicie.

    10.Na co powinno się zwracać uwagę jeśli trenujemy z bojaźliwym psem ?
    a) Trzeba uważać aby nie robić żadnych gwałtownych ruchów w czasie ćwiczeń. *
    b) Psy mogą się uczyć pod warunkiem, że są rozluźnione i nie boją się. *
    c) Z bojaźliwym psem nie powinno się w ogóle trenować ponieważ ze strachu mógłby ugryźć.
    d) Na nic, ze strachliwym psem trenuje się tak samo jak z innymi.

    11. Ile czasu powinno upłynąć od wykonania polecenia do otrzymania nagrody, aby pies połączył komendę z nagrodą ?
    a) Nie ma znaczenie czas tylko smakowitość nagrody.
    b) Kilka minut zwłaszcza jeśli pies daną czynność wykonuje długo.
    c) Powinno się w przeciągu 5 sek. nagrodzić psa.
    d) Natychmiast po wykonaniu polecenia powinno minąć 1 góra 2 sekundy. *

    12. Czy to prawda, że starszego psa nie da się już niczego nauczyć ?
    a) Nie, psy uczą się przez całe życie. *
    b) Nie, ale łatwiej jest już zacząć naukę ze szczeniakiem aby nie nabył on złych nawyków. *
    c) Tak, psa starszego niż rok nie można już niczego nauczyć.
    d) Nie, ponieważ szczeniak w ogóle nie jest w stanie pojąc treningu powinno się zacząć naukę psa jak skończy rok.

    13. Czy w związku z karceniem mogą wyniknąć jakieś problemy ?
    a) Tak, pies może zacząć się bać swojego opiekuna. *
    b) Nie, nie powinno się oczekiwać żadnych problemów, pies zawsze rozumie karę.
    c) Tak, jeśli karci się w złym momencie pies nie skojarzy kary z jego niepożądanym zachowaniem. *
    d) Tak, pies może zareagować agresywnie jeśli poczuje się zagrożony lub kara będzie bolesna. *

    14. Jak często i jak długo powinno się ćwiczyć z psem ?
    a) To bardzo ważne żeby ćwiczyć z psem o tych samych porach, długość jest zależna od fazy treningu.
    b) Dwa ćwiczenia na jednym spacerze są wystarczające inaczej pies bedzie przeciążony.
    c) Raz dziennie, godzinę. d) Tak często jak to możliwe, ale krótko, tak pies będzie najlepiej skoncentrowany. *

    15. Jak można nagrodzić psa ?
    a) Nie trzeba specjalnie nagradzać psa, on wie, że dobrze wykonał polecenie, szczególnie jeśli zna je od dawna.
    b) Trzeba mocno przytulić psa, szepnąć mu do ucha , że był grzeczny i pocałować w głowę.
    c) Zabawka lub wspólna zabawa. * d) Dając mu smakołyk. *

    16. Czy jest jakaś kara "odpowiednia" ?
    a) Tak, głośny krzyk i klaps gazetą. b) Tak, bicie, psy ze sobą też się nie cackają.
    c) Nie, żadna kara nie jest "odpowiednia".
    d) Tak, ignorowanie jeśli sytuacja na to pozwala. *

    17. Jak można zapobiec utraty zaufania przez psa karając go ?
    a) Jeśli jako karę stosujemy ignorowanie. *
    b) Przy karze pośredniej np. pryskanie wodą z pistoletu, trzeba przy tym głośno krzyczeć na psa aby zrozumiał skąd pochodzi woda.
    c) Potrząsając za skórę na karku, tak suka karci szczenięta.
    d) Przy karze pośredniej np. pryskanie wodą z pistoletu jeśli pies nas nie kojarzy z karą.

    18.Co może się stać jeśli wychowujemy psa opierając naukę na surowych karach ?
    a) Może zależnie od okoliczności zareagować agresywnie szczególnie jeśli poczuje się zagrożonym. *
    b) Może stać się strachliwy i nieśmiały ponieważ straci zaufanie do swojego opiekuna. *
    c) Będzie wykonywał ćwiczenia szybko i bezbłędnie bo w ten sposób uczy się posłuszeństwa.
    d) Nic się złego nie stanie, psy między sobą też zachowują się rygorystycznie. Pies będzie miał dużo radości z ćwiczeń jeśli zrozumie o co chodzi.

    19.Co stanie się jeśli spróbujemy uspokajać psa mówiąc do niego łagodnie i głaszcząc go ?
    a) Pies może zareagować agresywnie. b) Pies uspokoi się, przestanie się bać. c) Pies zostanie utwierdzony w swoim zachowaniu, strach będzie jeszcze większy. *
    d) Zwiększamy strach, uwaga opiekuna sygnalizuje psu, że ten też się czuje niepewnie. Psy między sobą się nie uspakajają. *

    20. Jak pies uczy się zostawania samemu w domu ?
    a) Psy to już umieją.
    b) Idealnie byłoby rozpocząć naukę już w wieku szczenięcym. *
    c) Trzeba psa do tej sytuacji przyzwyczajać małymi krokami. *
    d) Przez pierwsze pół roku nie powinien nigdy zostawać sam, później nie będzie to dla niego stanowiło problemu.

    21. Dlaczego psy niszczą rzeczy jeśli zostają same w domu ?
    a) Takie psy cierpią na strach przed rozstaniem. *
    b) Pies jest prawdopodobnie głodny.
    c) Chcą się zemścić na właścicielu ponieważ chętnie by poszedł z nim.
    d) Z nudów. *

    22.Czy psy mają poczucie winy, nieczyste sumienie ?
    a) Nie, chociaż czasami może to tak wyglądać. W rzeczywistości mają negatywne skojarzenie powiązane z właścicielem dlatego mowa ciała pokazują uległość i strach, ma to ułagodzić opiekuna.*
    b) Tak, ale tylko jeśli przewinienie stało się nie dłużej niż pół dnia temu bo tylko tak długi okres czasu są w stanie zapamiętać.
    c) Nie, psy nie mają żadnego wyobrażenie o moralności, dla nich nie istnieje dobro i zło. *
    d) Tak, ale tylko w tym przypadku jeśli zostały nauczone, że pewnych rzeczy się nie robi.

    23. Po powrocie do domu spostrzegasz, że pies załatwił się na podłodze. Dlaczego podchodzi skulony jakby miał nieczyste sumienie ?
    a) Pies podchodzi w pozycji uleglej aby mnie ułagodzić. *
    b) Pies boi się mojej reakcji. *
    c) Pies wie dokładnie co zrobił dlatego podchodzi skulony.
    d) Pies ma nieczyste sumienie.

    24.Jak zareagujesz jeśli wyszedłeś z mieszkania i nagle słyszysz wycie i szczekanie swojego psa ?
    a) Czekam na chwile ciszy i wchodzę do mieszkania nie zwracając uwagi na psa. Na przyszłość postanawiam wymyśleć kilka ćwiczeń aby małymi krokami nauczyć psa zostawania samemu.*
    b) Idę natychmiast z powrotem i karze psa. Musi się nauczyć, że jak nie ma mnie w domu to ma być cicho.
    c) Nic nie robię, uważam, że to dobrze, że pies jest czujny i dużo szczeka.
    d) Szukam rady u weterynarza specjalizującego się w zaburzeniach zachowania ponieważ może to być problem strachu przed rozłąką. *
    25.Co może się stać jeśli ćwiczenie wykonujemy tylko w jednym specjalnym miejscu ? a) Może się tak stać, że zbliżając się do tego miejsca pies sam będzie wykonywał ćwiczenie, ponieważ kojarzy ćwiczenie z miejscem. *
    b) Nauka nie jest związana z miejscem, jeśli pies dobrze opanuje ćwiczenie będzie je wykonywał wszędzie. c) W innych miejscach nie będzie wykonywał ćwiczenia lub będzie je wykonywał gorzej. *
    d) Miejsce jest nie ważne, najważniejsze aby wykonywać ćwiczenia o tych samych porach, aby pies miał uregulowany rytm dnia.

    26. Pies załatwił się w mieszkaniu jak reagujesz ?
    a) Łapie psa, niosę do miejsca zdarzenia i wkładam jego nos w nieczystości, żeby nie zrobił tego nigdy więcej.
    b) Sprzątam bez komentowania. *
    c) Witam psa, nie pokazując mojego niezadowolenia. Za pewne zostawiłem go za długo i nie mógł wytrzymać.*
    d) Biorę psa do miejsca zdarzenia, pokazuję i wymyślam mu.


    27. Na co należy zwracać uwagę nagradzając psa ?
    a) Nagrodę trzeba tak wybrać aby motywowała go, ale nie wybijała z koncentracji. *
    b) Później pies powinien być nagradzany tylko od czasu do czasu. *
    c) Smakołyki się nie nadają ponieważ uczą psa żebrania.
    d) Pies powinien być nagradzany najpóźniej dwie sekundy po wykonaniu poprawnej komendy. *

    28. Co się stanie jeśli będziemy nagradzać konkretne zachowanie ?
    a) Pies będzie niepotrzebnie rozpieszczany, właściwie powinien być grzeczny z przywiązania do opiekuna, a nie dlatego, że go przekupuję smakołykiem.
    b) Pies wykonuje polecenie tylko jeśli mamy smakołyk w ręku.
    c) Pies będzie pokazywał pożądane zachowanie chętniej bo liczy na smaczną nagrodę.
    d) Pies nie będzie mnie traktował jako szefa stada bo wie, że może ode mnie jedzenie otrzymać.

    29. Jak można zmotywować psa aby ten do nas przybiegł ?
    a) Trzeba go zawołać jeśli na nas patrzy i uciec. Jeśli nie będzie na nas zwracał uwagi możliwe, że nie usłyszy wołania. *
    b) Trzeba się odwrócic i uciekając zawołać psa. *
    c) Można ukucnąć i zachęcająco przywoływać psa do siebie. *
    d) Trzeba się pochylić do przodu i groźnie krzyknąć, żeby wiedział kto tu rządzi.

    30. Czy elektryczna obroża jest pomocna w wychowaniu psów ?
    a) Nie, prąd powoduje ból i ogromny stres. *
    b) Tak, pies bedzie wiedział, że nie może sobie pozwolić na wszystko.
    c) Tak, bo to łatwa i szybka metoda nauki, która z powodzeniem może być użyta do wychowania psa.
    d) Nie ponieważ zagrożenie nieprawidłowych skojarzeń i bojaźliwego zachowania jest zbyt duże. *

    31. Można strachliwemu psu założyć kaganiec jeśli sytuacja tego wymaga ?
    a) Nie, strachliwy pies nie potrzebuje kagańca ponieważ nie jest agresywny.
    b) Tak, jeśli się psa powoli do kagańca przyzwyczaiło, nie stanowi to dla niego problemu. *
    c) Tak, niezależnie od strachliwości czasami trzeba założyć psu kaganiec, jeśli sytuacja tego wymaga. *
    d) Nie, w żadnym wypadku, pies będzie jeszcze bardziej się bał.

    32.Które z podanych środków są pomocne podczas nauki psa ?
    a) Szelki treningowe.
    b) Obroże elektroniczne, antyszczekowe.
    c) Obroża uzdowa. *
    d) Smycz i obroża lub smycz i szelki. *

    33.Które pomoce naukowe z punktu "ochrony praw zwierząt " budzą wątpliwości ?
    a) Obroża elektroniczna, antyszczekowa. *
    b) Kolczatka. *
    c) Obroza uzdowa.
    d) Kliker.

    34.Co to jest obroża uzdowa ?
    a) To mała torebka gdzie można schować smycz.
    b) To pasek przebiegający przez pysk psa, pies jest pewniej prowadzony. *
    c) To specjalny kaganiec, zapobiega ugryzieniu.
    d) To urządzenie do roweru, umożliwia psu bieganie obok roweru.

    35. Czy obroża uzdowa ma więcej zalet od zwyklej obroży bądź szelek ?
    a) Tak, ponieważ można psa łatwiej kontrolować i nim kierować. *
    b) Nie, ma tą wadę, że nie można w celach wychowawczych szarpać za smycz. c) Tak, ponieważ siła pomiędzy człowiekiem,a psem będzie po stronie człowieka. *
    d) Nie, nie ma żadnych zalet, ryzyko uszkodzenia nosa i kręgosłupa na odcinku szyjnym jest bardzo duże.

    36. Co nazywamy szelkami treningowymi ?
    a) Szelki zrobione z cienkich rzemykow, które przebiegają pod pachami psa i zaciskają się gdy pies ciągnie na smyczy. Pies odczuwa dotkliwy ból i przestaje ciągnać. *
    b) Kombinacja obroży ze smyczą, obroża się zaciska gdy pies ciągnie smycz.
    c) Uprząż jaką używają psy husky do ciągnięcia san. d) To uprząż jaką nosi pies przewodnik, z rączką do trzymania.

    37. Czy można z pomocą obroży uzdowej opanować sytuacje ?
    a) Nie, wręcz przeciwnie, nie jest to zgodne z "prawami zwierząt".
    b) Tak, np. ciągnięcie na smyczy. *
    c) Tak, gryzienie, ponieważ pies nie będzie mógł otworzyć pyska.
    d) Nie, to tylko wymysł panującej mody.

    38. Czy używanie kolczatki niesie ze sobą jakieś niebezpieczeństwo ?
    a) Tak, przez bolesne oddziaływanie jest przyczyną stresu. *
    b) Tak, duże ryzyko skaleczenia. *
    c) Tak, dochodzi do negatywnych skojarzeń i pies może stać się agresywniejszy. *
    d) Nie, nie ma żadnego niebezpieczeństwa jeśli się ją poprawnie użyje.





    >>>  CZĘŚĆ PIERWSZA TESTÓW        >>>  CZĘŚĆ TRZECIA TESTÓW

    Strona na której są podane powyżej pytania testowe.  http://www.bhv-net.de

    Tłumaczenie - Nuna    www.miniaturkabeztajemnic.com


    Home    Powrót    Góra