Domowy Zwierzyniec
Home  |  Królik  |  Papuga  |  Kanarek  |  Owczarek  | Kot  |  Redakcja  |  Klub  | Kontakt      

HISTORIA MARKI CYMA poniżej jak ratowano fabrykę RAKETA

Cyma 1862-1902

Łącząc ponadczasową elegancję ze współczesnym stylem, zegarki Cyma są potomkami długiej tradycji zegarmistrzostwa sięgającej półtora wieku. Nazwa Cyma wywodzi się z francuskiego słowa "cime", co oznacza "szczyt", który z kolei wywodzi się od łacińskiego słowa "cyma", co oznacza "strzelać". Jest to nazwa odzwierciedlająca nie tylko ciągłe dążenie firmy do doskonałości, ale także nierozerwalny związek z miejscem narodzin w górach Jura w Szwajcarii.

Początkowo była to surowość klimatu w wysokich dolinach Jury - pochowanych przez ponad pół roku pod głębokim śniegiem i często odciętych od świata zewnętrznego - co dało początek działalności zegarmistrzowskiej podczas długich zim izolacji. W XVIII wieku wysiłki robotników i pomysłowych mieszkańców regionu stopniowo doprowadziły do ​​powstania pełnowymiarowych warsztatów poświęconych projektowaniu i produkcji zegarków. W 1780 roku zegarmistrzowie rozwinęli się w proces obejmujący 30 różnych operacji.

Spadkobiercy horologicznego genu przenikającego Jurę, dwaj bracia Joseph i Theodore Schwob postanowili w 1862 roku założyć własną firmę zegarmistrzowską, Cyma, koncentrując swoją uwagę na awangardowych mechanicznych technikach produkcji. Rzeczywiście, dzięki ciągłym osiągnięciom w dziedzinie innowacji technicznych, Cyma była jedną z firm, które uczyniły Neuchâtel znanym ośrodkiem przemysłu zegarmistrzowskiego, jakim jest dzisiaj.

Około 30 lat później bracia nawiązali współpracę z przedsiębiorcą o nazwisku Frederic Henri Sandoz, który stworzył nową firmę zegarmistrzowską w Le Locle, kolejnej kolebce dobrego szwajcarskiego zegarmistrza. W tym czasie firma Cyma stała się pionierem w produkcji skomplikowanych zegarów wzmacniaczy, dużych komplikacji i chronografów. Dzienna produkcja wyniosła 150 sztuk.

1903-1929

Od początku XX wieku firma otrzymywała liczne nagrody, szczególnie za sprawność w wyjątkowo cienkich zegarkach. W 1903 roku otrzymał upragniony certyfikat chronometru wydany przez Obserwatorium w Neuchâtel za wynalezienie nowego, wyjątkowo płaskiego mechanizmu dźwigni, umieszczonego wewnątrz zegarka kieszonkowego. Dwa lata później Cyma wprowadził kalibrację 701 o grubości zaledwie 3,85 mm - niezwykłe osiągnięcie na ten czas. W uznaniu dokonań zegarmistrzowskich firma zdobyła pierwszą nagrodę na Światowych Targach w Brukseli w 1910 roku.

Wydajność w międzyczasie znacznie wzrosła, przy czym około 2500 ruchów odbywa się codziennie w warsztatach. Od 1915 roku wysoko wykwalifikowani projektanci i technicy Cyma opracowywali odporne na wstrząsy ruchy o niezrównanej sile, a także pierwsze wodoodporne modele, które zostały wykończone w równie wysokim standardzie.

W latach dwudziestych firma stała na czele wymiany elementów, co pozwoliło warsztatom produkować zegarki na znacznie większą skalę. W 1929 r. Cyma chwalił się największym warsztatem w Europie i zatrudniał 2000 osób, aby zebrać 4000 zegarków dziennie. W tym samym roku firma otrzymała pierwszą nagrodę na Międzynarodowej Wystawie w Barcelonie.

1930-1959

Podczas gdy męskie zegarki wciąż stanowiły lwią część biznesu, w 1930 Cyma zrobiła wczesny wypad na rynek damski z jeńcem. Szybko stał się znany ze swej elegancji i precyzji, a został adoptowany przez legendarną francuską pisarkę, Collette, która była wówczas u szczytu jej sławy. Opisała zegarek w charakterystycznym dla niego stylu: "Jest to zniewolenie w najbardziej romantycznym sensie tego słowa ... jest kupowane i sprzedawane. Wrażliwy i podatny, ustępuje, jeśli opanujesz go po mistrzowsku, odsłaniając jego twarz, wyjawiając wszystkie jego tajemnice, a każde poddanie po prostu dodaje uroku ... "

W 1943 r. Cyma zaprezentował swój pierwszy automatyczny zegarek, wyposażony w kaliber 420 z jednokierunkowym rotorem. To zapowiadało kaliber "Autorotor" 485 z 1957 roku.

Reputacja marki została dodatkowo wzmocniona innowacyjnymi produktami, takimi jak ośmiodniowy mechaniczny budzik z pojedynczym kluczem uzwojenia (1945), budzik Sonomatic (1957) i złoty zegarek Time-O-Vox z budzikiem, który otrzymał oficjalny chronometr certyfikacja w 1956 roku. Ten ostatni był jedynym o przyjemnej barwie tego okresu, który sprzymierzył się z kaliber 464, 12 1/2 cala, z pojedynczą lufą i małą sekundą.

1960-1988

W latach 60. ubiegłego stulecia wprowadzono na rynek kolekcję Cyma-Navystar, prezentującą wyjątkowo płaską obudowę, która łączy precyzję i doskonałą wodoodporność z wyrafinowaną elegancją. Ponad 20 patentów międzynarodowych chroniło innowacje technologiczne opracowane specjalnie w celu umożliwienia tym zegarkom odporność na wstrząsy, takie jak zanurzenie, w szczególnie trudnych warunkach.

W 1980 r., Zrywając z przeszłością, płaski, stalowy zegarek z czasów nowożytnych Cyma, wyposażony w kaliber 6 x 7 3/4, zdobył nagrodę Bijorhca w Paryżu.

Wraz z pojawieniem się zegarków elektronicznych, Cyma zademonstrowała swoją zdolność do przystosowania się do ewolucji technologicznej, wprowadzając w 1984 r. Wyjątkowo cienki kaliber Calibre 131 o grubości 1,2 mm. Do dnia dzisiejszego wyprodukowano ponad milion jednostek, a Cyma jest uznanym specjalistą w dziedzinie cienkie ruchy kwarcowe.

1989-2006

W roku 1989 Cyma stworzyła swoją legendarną kolekcję Signature ponadczasowych zegarków kwarcowych, przekraczając trendy czystymi liniami i sezonowymi zmianami. Następnie w 1992 roku pojawiła się elegancka seria klasycznych zegarków Charisma. Pod koniec lat 90. pojawiła się kolekcja zegarków Imperium z kolekcji sportowej, z unikalną obudową ze śrubami na boku.

Przeprowadzka w nowe tysiąclecie zapewniła Cyma możliwość ponownego odwiedzenia najpopularniejszych kolekcji w swojej historii. W 2000 r. Marka odnowiła Navystar, flagową innowację lat sześćdziesiątych. W 2004 roku nowa kolekcja Nineteen Forty została zainspirowana znakomitymi modelami z lat 40. XX wieku, łącząc klasyczny styl z perfekcyjną precyzją, w wersji kwarcowej, automatycznej lub certyfikowanej chronometru.

2007-2011

Zaangażowanie Cyma w innowacyjne, wysokowydajne zegarki to próba czasu. Od 2007 roku Cyma wprowadza serię nowych zegarków, w tym Grand Maestro, Grand Imperiu, Grand Skeleton i Europa. Dzięki nowoczesnym, klasycznym stylom i wyrafinowanym komplikacjom, te nowe modele są autentycznym dziełem sztuki, doskonale wpisującym się w ciągłe zaangażowanie Cyma w rzemiosło zegarmistrzowskie i szwajcarską technologię.

2012

Aby uczcić 150 rocznicę powstania, firma zainwestowała swoją horologiczną wiedzę w szeregu limitowanych zegarków. Wielki imperium Big Data Chronometr demonstruje swoją przydatność w skomplikowanych zegarkach, a 18-karatowy zegarek z litego złota podtrzymuje tradycję tworzenia klasycznie pięknych zegarków, nowy ultracienki model wzmacniający swoją wiedzę w tej dziedzinie.

Obecnie Cyma, z siedzibą w Genewie, nadal przestrzega standardowych czujności 150 lat temu, pozostawiając wiernym duchowi zegarmistrzowskiemu z czasem udoskonalonym.

2013-2014

W 2013 roku Cyma powitała ekscytującego ambasadora marki w postaci nagradzanego aktora Liu Ye, który pomoże jeszcze bardziej zwiększyć profil marki w Chinach kontynentalnych.

Pomimo tego, że był najmłodszym w historii zwycięzcą nagrody dla najlepszego aktora na festiwalu filmowym i nagrodach Taipei Golden Horse, doświadczył pięciu niespokojnych lat. Dzisiaj Liu odszedł od początkowej euforii kwiatów i oklasków, a także pogłosek i skandali, które stały się nieodłączną częścią sławy. Osiągnął równowagę pomiędzy spokojem a pasją, a przejście do roli ojcostwa zapewnia mu podstawy w rzeczywistości, gdy jego kariera osiąga nowe wyżyny sukcesu. Z tego powodu jest on idealnym ucieleśnieniem sloganu marki Cyma: "Z czasem się dowiecie".

W 2014 roku Cyma powitał hiszpańską gwiazdę futbolu Xavi Hernandez jako nowego ambasadora marki. Jest pierwszym kapitanem jednego z najlepszych klubów na świecie, FC Barcelona. Podczas swojej kariery piłkarskiej wykazał się wyjątkowymi talentami sportowymi i przyczynił się do imponującej liczby zwycięskich sezonów, w tym Pucharu Świata przez 1 rok, Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej od 2 lat, Ligi Mistrzów UEFA przez 3 lata, La Liga od 7 lat, i FIFA Club World Cup od 2 lat.

Kontrola przychodzi z czasem, legendarna precyzja Xaviego, mobilność i umiejętność ustawiania rytmu ukształtowały jego pozycję największego na świecie środkowego pomocnika i najlepszego przechodnia piłki. Jest idealnym ucieleśnieniem nowych reklam Cyma z tą legendą piłki nożnej - Precyzja jest kluczem do opanowania własnego czasu.





Artykuł 6.05. 2007 r.     JAK RATOWANO FABRYKĘ MARKI RAKETA.
https://themoscowtimes.com/articles/soviet-retro-cool-a-french-aristocrats-crusade-to-save-russian-fashion-57915

Radziecki Retro-Cool: krucjata francuskiego arystokraty, by uratować rosyjską modę Francuski arystokrata Jacques von Polier ma nadzieję, że uda mu się uratować rosyjską modę zegarkami dla patriotycznych patriotów. Hrabia Jacques von Polier porzucił karierę finansową, by poświęcić się zegarmistrzowskiej marki Raketa.

Pascal Dumont / The Moscow Times

"Dlaczego potrzebujesz zegarka?", Pyta Hrabia Jacques von Polier, w połowie trasy jego pracowni projektowej. Francuski dyrektor kreatywny największego rosyjskiego zegarmistrza, Raketa, wydaje się zastanawiać nad tym zagadnieniem. Tak potrzebuję tego zegarka.

Dla człowieka, który osiem lat temu porzucił lukratywną karierę finansową w moskiewskim banku inwestycyjnym Troika Dialog, aby uratować upadającą fabrykę zegarmistrza, jest to szczere przyznanie się. W końcu jego firma produkuje bardzo pożądane, fajne, funkcjonalne zegarki i jest jedną z niewielu fabryk na świecie, wciąż produkujących mechaniczne zegarki.

Ale nic z tego naprawdę nie ma znaczenia, mówi: "Nie potrzebujesz tego - masz czas podany na telefonie, na kuchence mikrofalowej, jest wszędzie."

Jedynym powodem, dla którego warto kupić zegarek, jest jego wizerunek, mówi.

Petrodvorets Watch Factory

W ciągu sześciu lat, kiedy von Polier pracował jako dyrektor kreatywny Raketa, cena zegarka Raketa wzrosła stokrotnie. Dzisiaj średnia cena jego zegarków na rękę jest warta 80 000 rubli (1400 USD). Dwadzieścia pięć lat temu, po upadku Związku Radzieckiego, można było kupić Raketę za kilka dolarów na ulicach Moskwy.

Chociaż fabryka firmy została założona poza St Petersburgiem w 1721 roku dekretem Piotra Wielkiego, marka Raketa została uruchomiona dopiero w 1961 roku, aby upamiętnić pierwszy lot Jurija Gagarina w kosmos.

W szczytowym okresie radziecki przemysł zegarmistrzowski uważany był za jeden z najlepszych na świecie. Oprócz Rakety działało kilkanaście innych fabryk produkujących zegarki mechaniczne w całym kraju. W latach 80. produkcja osiągnęła miliony.

"Marki takie jak Poljot, Raketa i Wostok reklamowały radzieckie zdolności techniczne" - mówi Bob MacGregor, kolekcjoner rosyjskich zegarków. "Wytwarzali najnowocześniejsze mechaniczne zegarki, które miały kluczowe znaczenie dla oficerów wojskowych, pilotów i kosmonautów".

Za granicą sowieckie zegarki zyskały reputację tanich i niezawodnych zegarków wojskowych. Ale kiedy upadł Związek Radziecki, wiele fabryk również wyszło z biznesu. Wiele z nieistniejących marek, takich jak Poljot, stało się odtąd cenionymi przedmiotami kolekcjonerskimi. Tylko Raketa i Vostok - marka znana z produkcji zegarków dla nurków wojskowych - faktycznie przeżyła w całości.

Raketa zmaga się również z ciągłymi kryzysami, przechodząc od jednego właściciela do drugiego przez 20 lat. To było na granicy upadku, kiedy von Polier interweniował w 2009 r. Od tego czasu trudności gospodarcze nigdy nie były daleko. Francuz odmówił opracowania źródeł przychodów firmy, ale sprzedaż wzrosła o 80% od 2009 r., A firma "ma nadzieję na przełamanie nawet za dwa lata".

Francuz, którego wizytówka wymienia stanowiska zarówno Prezesa Zarządu, jak i Dyrektora ds. Projektowania i Propagandy, przyznaje, że decyzja o zakupie Rakety wynikała z "romantycznych" powodów. Uważał to za bardziej hobby niż pełnoetatową pracę. "Bardzo szybko zdaliśmy sobie sprawę, że to zajmie dużo pracy i stanęliśmy przed wyborem: zagrać za wszystko lub zamknąć fabrykę."

Wostok radził sobie tylko trochę lepiej finansowo. Według najnowszych dostępnych danych, firma twierdzi, że produkuje 15 000 zegarków miesięcznie. Ale marże zysku są niewielkie. W wywiadzie udzielonym regionalnej publikacji w ubiegłym roku, dyrektorzy firmy, Ivan Grachev ujawnił obroty w wysokości 63 milionów rubli (1,1 miliona USD) i marżę w wysokości 5 procent.

Jeden zegarek Vostok, Amphibia stał się jednak ikoną kultową na skalę międzynarodową i pojawił się w filmie Wesa Andersona The Life Aquatic ze Stevem Zissou. W filmie postać Billa Murraya nosi czarną amfibię. Do własnych osiągnięć Rakety należy najnowszy film szpiegowski The Man From UNCLE. Rosyjski szpieg "zabija wielu ludzi za swoją Raketę", podkreśla von Polier.

Ogólnie jednak rosyjscy kolekcjonerzy zegarków preferują zegarki Vostok, mówi MacGregor. Są "bardziej autentyczni" - mówi - i wyceniono na 6 000 rubli [Stany Zjednoczone] 105 USD], o wiele tańsze.

"Raketa to Porsche współczesnych rosyjskich zegarków" - mówi MacGregor. " Z drugiej strony, Vostoks to konie robocze z piętrowym dziedzictwem - niezmienione od dziesięcioleci i wyceniane na nowoczesny proletariat".

Von Polier nie jest podrażniony porównaniami. "Znajdź mi przykład innej marki, która podniosłaby swoją cenę 100-krotnie w ciągu sześciu lat", mówi.

Uderzanie ceną 1400 USD na zegarki nie było tylko obrazem, dodaje. Tak, aby sprzedawać zegarki w sklepach z najwyższej półki, muszą one być wyceniane jak inne wysokiej klasy zegarki. Ale Raketa była również zmotywowana przez wynik końcowy. "Nie mieliśmy wyboru, albo zamykamy fabrykę, albo podnosimy cenę", mówi von Polier.

Aby uzasadnić wzrost cen, Raketa skupiła się na jakości i wizerunku. Nie wystarczyło jednak zaoferować wysokiej klasy produkt patriotyczny - potrzebowali też ambasadorów wysokiego szczebla. Tak więc Raketa szukał związków z kluczowymi "influencers", aby promować markę.

Firma stała się oficjalnym producentem zegarków dla agencji kosmicznej Roscosmos. Znany kosmonauta Siergiej Krikalev pomógł zaprojektować nowy zegarek kosmonautyczny. Podobnie partnerstwa z producentami samolotów wojskowych, Tupolewem i Suchoj, sprawiły, że Raketa stała się standardową kwestią dla rosyjskich pilotów.

Później, von Polier skierował swoją uwagę na rząd, prowokacyjnie odważnych ministrów, by handlować swymi szwajcarskimi zegarkami na domowe odpowiedniki, a konkretnie profesjonalnie wyglądający kawałek, Raketa nazywa Avtomat. Zdjęcia na ścianie biura von Poliera sugerują konwertytów na najwyższym poziomie: zarówno prezydent Władimir Putin, jak i premier Dmitrij Miedwiediew widać noszących Avtomat.

"Powiedziałbym, że około 30 procent ministrów nosi teraz Raketę" - chwali się Francuz. Twierdzi, że teraz uważa się skandal za noszenie szwajcarskich zegarków w rządzie.

Dla tych, którzy szukają dodatkowego statusu, firma stworzyła również około 10 luksusowych wersji Avtomatu. Znane jako Oligarch, te zegarki są obudowane złotem i kosztują 1 milion rubli (17 500 USD) Strategia marketingowa Raketa skupiła się na rekrutowaniu wpływowych zwolenników marki.

Bardziej rosyjski niż Rosjanie

Patriotyczna moda Von Polier musi jeszcze przyciągnąć klientów, których pragnie. Firma nadal walczy o utrzymanie się na powierzchni. W sierpniu von Polier twierdzi, że firma prawie się zamknęła, ale została uratowana przez inwestora w ostatniej chwili. Nie chciał podać nazwy inwestora.

Ostatecznie jednak Francuz wierzy, że jego generalny remont się opłaci. Największym wyzwaniem związanym z budowaniem wysokiej klasy marki jest przekonanie do wysokiej klasy sklepów do noszenia produktu, mówi. Raketa musiała walczyć o przestrzeń w GUM i innych elitarnych detalistach z Moskwy, a często z wielkim oporem ze strony głównych graczy luksusowych zegarków.

"Nie będę wymieniać nazwisk, ale ci faceci naprawdę sprawili nam kłopoty", mówi von Polier, zanim wskazał katalog Ulysse Nardin i mrugnął. Zegarmistrz mówi, że sam zadzwonił do firmy i poprosił ich, aby przestali. Kiedy przyszedł, to naturalne, że grałem w patriotyczną kartę: "Powiedziałem im, że mogą robić, co lubią w Szwajcarii, ale nie powinni nawet próbować wyrzucać ostatnią markę Rosji z rosyjskich sklepów". To była historia, która została szeroko odebrana przez media krajowe i międzynarodowe. "Nic nie straciłem, ponieważ nie sprzedałem niczego na Zachodzie" - przyznaje swobodnie. Rezultatem było jednak dużo rozgłosu o szalonym Francuzie, który nakłada sankcje na Amerykę.

Von Polier mówi, że wkrótce zamierza znieść swoje nałożone na siebie sankcje na rynkach zachodnich. W przyszłym miesiącu Raketa zadebiutuje na Zachodzie, a biznesmen przekonał starego paryskiego właściciela sklepu, aby wynajął swój sklep na Place Vendôme - jednej z najbardziej ekskluzywnych i drogich dzielnic handlowych na świecie - na niespodziewaną europejską odsłonę.

Fabryka Raketa jest jedną z niewielu na świecie, które produkują całkowicie mechaniczne zegarki.

Historia na sprzedaż

Część odwołania von Poliera do rosyjskiego patriotyzmu jest wyraźnie napędzana zimnymi kalkulacjami, ale wydaje się, że nie jest to jedyny element. Poza tym, że jest biznesmenem, wydaje się być człowiekiem głęboko przywiązanym do historii zegarka.

"Kiedy masz tak dużo historii jak Raketa," mówi von Polier, "jesteś na to zobowiązany."

Jego gabinet jest objęty archiwalnymi projektami zegarków, historycznymi parafernaliami i listami napisanymi przez robotników Raketa podczas II wojny światowej. Osiemdziesiąt procent pracowników fabryki zginęło w tej wojnie, zabierając ze sobą swój talent zegarmistrzowski.

Von Polier opowiada historię jednej z jego pracownic fabrycznych w Petrodvorets, Żydówki 93-letniej. Całe życie kobiety krąży wokół fabryki Petrodvorets, a ona odmawia przejścia na emeryturę. " Wciąż przypomina sobie dzień, w którym naziści przybyli do fabryki i zabili jej ojca na dziedzińcu" - mówi.

Historia jest tym, co sprzedaje - podsumowuje.

"Następnym razem, gdy zapytacie, dlaczego potrzebujemy tych zegarków," mówi ", nie myślcie o tym jak o kawałku metalu, a raczej o tym, jak o prawdziwej, żywej rosyjskiej historii i czymś, z czego można być dumnym. "



GŁÓWNA    PORADY     SŁOWNIK    HISTORIA   NARZĘDZIA    GALERIA

2018