Zegarmistrzostwo Historia marki CYMA
Domowy Zwierzyniec
Home  |  Królik  |  Papuga  |  Kanarek  |  Owczarek  | Kot  |  Redakcja  |  Klub  | Kontakt      

HISTORIA MARKI CYMA

Cyma 1862-1902

Łącząc ponadczasową elegancję ze współczesnym stylem, zegarki Cyma są potomkami długiej tradycji zegarmistrzostwa sięgającej półtora wieku. Nazwa Cyma wywodzi się z francuskiego słowa "cime", co oznacza "szczyt", który z kolei wywodzi się od łacińskiego słowa "cyma", co oznacza "strzelać". Jest to nazwa odzwierciedlająca nie tylko ciągłe dążenie firmy do doskonałości, ale także nierozerwalny związek z miejscem narodzin w górach Jura w Szwajcarii.

Początkowo była to surowość klimatu w wysokich dolinach Jury - pochowanych przez ponad pół roku pod głębokim śniegiem i często odciętych od świata zewnętrznego - co dało początek działalności zegarmistrzowskiej podczas długich zim izolacji. W XVIII wieku wysiłki robotników i pomysłowych mieszkańców regionu stopniowo doprowadziły do ​​powstania pełnowymiarowych warsztatów poświęconych projektowaniu i produkcji zegarków. W 1780 roku zegarmistrzowie rozwinęli się w proces obejmujący 30 różnych operacji.

Spadkobiercy horologicznego genu przenikającego Jurę, dwaj bracia Joseph i Theodore Schwob postanowili w 1862 roku założyć własną firmę zegarmistrzowską, Cyma, koncentrując swoją uwagę na awangardowych mechanicznych technikach produkcji. Rzeczywiście, dzięki ciągłym osiągnięciom w dziedzinie innowacji technicznych, Cyma była jedną z firm, które uczyniły Neuchâtel znanym ośrodkiem przemysłu zegarmistrzowskiego, jakim jest dzisiaj.

Około 30 lat później bracia nawiązali współpracę z przedsiębiorcą o nazwisku Frederic Henri Sandoz, który stworzył nową firmę zegarmistrzowską w Le Locle, kolejnej kolebce dobrego szwajcarskiego zegarmistrza. W tym czasie firma Cyma stała się pionierem w produkcji skomplikowanych zegarów wzmacniaczy, dużych komplikacji i chronografów. Dzienna produkcja wyniosła 150 sztuk.

1903-1929

Od początku XX wieku firma otrzymywała liczne nagrody, szczególnie za sprawność w wyjątkowo cienkich zegarkach. W 1903 roku otrzymał upragniony certyfikat chronometru wydany przez Obserwatorium w Neuchâtel za wynalezienie nowego, wyjątkowo płaskiego mechanizmu dźwigni, umieszczonego wewnątrz zegarka kieszonkowego. Dwa lata później Cyma wprowadził kalibrację 701 o grubości zaledwie 3,85 mm - niezwykłe osiągnięcie na ten czas. W uznaniu dokonań zegarmistrzowskich firma zdobyła pierwszą nagrodę na Światowych Targach w Brukseli w 1910 roku.

Wydajność w międzyczasie znacznie wzrosła, przy czym około 2500 ruchów odbywa się codziennie w warsztatach. Od 1915 roku wysoko wykwalifikowani projektanci i technicy Cyma opracowywali odporne na wstrząsy ruchy o niezrównanej sile, a także pierwsze wodoodporne modele, które zostały wykończone w równie wysokim standardzie.

W latach dwudziestych firma stała na czele wymiany elementów, co pozwoliło warsztatom produkować zegarki na znacznie większą skalę. W 1929 r. Cyma chwalił się największym warsztatem w Europie i zatrudniał 2000 osób, aby zebrać 4000 zegarków dziennie. W tym samym roku firma otrzymała pierwszą nagrodę na Międzynarodowej Wystawie w Barcelonie.

1930-1959

Podczas gdy męskie zegarki wciąż stanowiły lwią część biznesu, w 1930 Cyma zrobiła wczesny wypad na rynek damski z jeńcem. Szybko stał się znany ze swej elegancji i precyzji, a został adoptowany przez legendarną francuską pisarkę, Collette, która była wówczas u szczytu jej sławy. Opisała zegarek w charakterystycznym dla niego stylu: "Jest to zniewolenie w najbardziej romantycznym sensie tego słowa ... jest kupowane i sprzedawane. Wrażliwy i podatny, ustępuje, jeśli opanujesz go po mistrzowsku, odsłaniając jego twarz, wyjawiając wszystkie jego tajemnice, a każde poddanie po prostu dodaje uroku ... "

W 1943 r. Cyma zaprezentował swój pierwszy automatyczny zegarek, wyposażony w kaliber 420 z jednokierunkowym rotorem. To zapowiadało kaliber "Autorotor" 485 z 1957 roku.

Reputacja marki została dodatkowo wzmocniona innowacyjnymi produktami, takimi jak ośmiodniowy mechaniczny budzik z pojedynczym kluczem uzwojenia (1945), budzik Sonomatic (1957) i złoty zegarek Time-O-Vox z budzikiem, który otrzymał oficjalny chronometr certyfikacja w 1956 roku. Ten ostatni był jedynym o przyjemnej barwie tego okresu, który sprzymierzył się z kaliber 464, 12 1/2 cala, z pojedynczą lufą i małą sekundą.

1960-1988

W latach 60. ubiegłego stulecia wprowadzono na rynek kolekcję Cyma-Navystar, prezentującą wyjątkowo płaską obudowę, która łączy precyzję i doskonałą wodoodporność z wyrafinowaną elegancją. Ponad 20 patentów międzynarodowych chroniło innowacje technologiczne opracowane specjalnie w celu umożliwienia tym zegarkom odporność na wstrząsy, takie jak zanurzenie, w szczególnie trudnych warunkach.

W 1980 r., Zrywając z przeszłością, płaski, stalowy zegarek z czasów nowożytnych Cyma, wyposażony w kaliber 6 x 7 3/4, zdobył nagrodę Bijorhca w Paryżu.

Wraz z pojawieniem się zegarków elektronicznych, Cyma zademonstrowała swoją zdolność do przystosowania się do ewolucji technologicznej, wprowadzając w 1984 r. Wyjątkowo cienki kaliber Calibre 131 o grubości 1,2 mm. Do dnia dzisiejszego wyprodukowano ponad milion jednostek, a Cyma jest uznanym specjalistą w dziedzinie cienkie ruchy kwarcowe.

1989-2006

W roku 1989 Cyma stworzyła swoją legendarną kolekcję Signature ponadczasowych zegarków kwarcowych, przekraczając trendy czystymi liniami i sezonowymi zmianami. Następnie w 1992 roku pojawiła się elegancka seria klasycznych zegarków Charisma. Pod koniec lat 90. pojawiła się kolekcja zegarków Imperium z kolekcji sportowej, z unikalną obudową ze śrubami na boku.

Przeprowadzka w nowe tysiąclecie zapewniła Cyma możliwość ponownego odwiedzenia najpopularniejszych kolekcji w swojej historii. W 2000 r. Marka odnowiła Navystar, flagową innowację lat sześćdziesiątych. W 2004 roku nowa kolekcja Nineteen Forty została zainspirowana znakomitymi modelami z lat 40. XX wieku, łącząc klasyczny styl z perfekcyjną precyzją, w wersji kwarcowej, automatycznej lub certyfikowanej chronometru.

2007-2011

Zaangażowanie Cyma w innowacyjne, wysokowydajne zegarki to próba czasu. Od 2007 roku Cyma wprowadza serię nowych zegarków, w tym Grand Maestro, Grand Imperiu, Grand Skeleton i Europa. Dzięki nowoczesnym, klasycznym stylom i wyrafinowanym komplikacjom, te nowe modele są autentycznym dziełem sztuki, doskonale wpisującym się w ciągłe zaangażowanie Cyma w rzemiosło zegarmistrzowskie i szwajcarską technologię.

2012

Aby uczcić 150 rocznicę powstania, firma zainwestowała swoją horologiczną wiedzę w szeregu limitowanych zegarków. Wielki imperium Big Data Chronometr demonstruje swoją przydatność w skomplikowanych zegarkach, a 18-karatowy zegarek z litego złota podtrzymuje tradycję tworzenia klasycznie pięknych zegarków, nowy ultracienki model wzmacniający swoją wiedzę w tej dziedzinie.

Obecnie Cyma, z siedzibą w Genewie, nadal przestrzega standardowych czujności 150 lat temu, pozostawiając wiernym duchowi zegarmistrzowskiemu z czasem udoskonalonym.

2013-2014

W 2013 roku Cyma powitała ekscytującego ambasadora marki w postaci nagradzanego aktora Liu Ye, który pomoże jeszcze bardziej zwiększyć profil marki w Chinach kontynentalnych.

Pomimo tego, że był najmłodszym w historii zwycięzcą nagrody dla najlepszego aktora na festiwalu filmowym i nagrodach Taipei Golden Horse, doświadczył pięciu niespokojnych lat. Dzisiaj Liu odszedł od początkowej euforii kwiatów i oklasków, a także pogłosek i skandali, które stały się nieodłączną częścią sławy. Osiągnął równowagę pomiędzy spokojem a pasją, a przejście do roli ojcostwa zapewnia mu podstawy w rzeczywistości, gdy jego kariera osiąga nowe wyżyny sukcesu. Z tego powodu jest on idealnym ucieleśnieniem sloganu marki Cyma: "Z czasem się dowiecie".

W 2014 roku Cyma powitał hiszpańską gwiazdę futbolu Xavi Hernandez jako nowego ambasadora marki. Jest pierwszym kapitanem jednego z najlepszych klubów na świecie, FC Barcelona. Podczas swojej kariery piłkarskiej wykazał się wyjątkowymi talentami sportowymi i przyczynił się do imponującej liczby zwycięskich sezonów, w tym Pucharu Świata przez 1 rok, Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej od 2 lat, Ligi Mistrzów UEFA przez 3 lata, La Liga od 7 lat, i FIFA Club World Cup od 2 lat.

Kontrola przychodzi z czasem, legendarna precyzja Xaviego, mobilność i umiejętność ustawiania rytmu ukształtowały jego pozycję największego na świecie środkowego pomocnika i najlepszego przechodnia piłki. Jest idealnym ucieleśnieniem nowych reklam Cyma z tą legendą piłki nożnej - Precyzja jest kluczem do opanowania własnego czasu.



GŁÓWNA    PORADY     SŁOWNIK    HISTORIA   NARZĘDZIA    GALERIA

2018